Digitalt toppmøte i Tallinn: Nokia og Bosch forsker på datahastigheter til fremtidens fabrikker

New 5G standard will mean tenfold acceleration in mobile data transmission from 2019

29.09.2017 | Bosch-konsernet | Konsern-nyheter

Maskinkommunikasjon i real tid: på det europeiske digitale toppmøtet i Tallinn, Estland, viser Bosch og Nokia en demonstrasjonsmodell, som kombinerer den kommende mobile 5G-kommunikasjonsstandarden med Industri 4.0-løsninger.

“I samarbeidet med Nokia undersøker vi allerede det potensialet som den store båndbredden på 5G vil åpne opp for i fremtidens fabrikker, sier Rolf Najork som er direktør hos Bosch Rexroth AG. Datterselskapet som er 100 % eid av Bosch og spesialisert i drev og styringsteknikk, har utviklet demonstrasjonsmodellen i samarbeid med Bosch sin forskningsavdeling og Nokia.